MarionvanDam.reismee.nl

Australie

Hi,
Australië beleef ik met volle teugen. Iedereen is hier super sportief. Overal waar je gaat en staat zijn mensen aan het hardlopen, fitnessen, surfen en aan de Yoga. Zo ook ik en daarbij: ik ben nog steeds gestopt met roken. Yoepie!!!.
Ik heb de eerste 2 weken in Canberra doorgebracht. Qua sporten heb ik mij hier prima vermaakt. Ik had het Olympisch zwembad om de hoek. Hier ging ik iedere dag 2 uur zwemmen om m'n hoofd koel te houden, want het werk vermoeide mij niet maar de woon- en leef omstandigheden was een "verhitte" periode. Had het gevoel in een of ander psychische instelling te zijn terecht gekomen. Maar ik heb het overleefd en nu al weer 2 weken in Newcastle. Pal aan de oceaan. Geweldig vanuit het volunteers house sta ik met 10 minuten op de heuvel met een waanzinnig uitzicht over de oceaan.
Doch het leven met 10 jongere van rond de 20 jaar heeft zo z'n gewenning moeten ondergaan en ik ben zo blij dat ik hier de Yoga ontdekt heb. Dagelijks volg ik de Hot-Yoga class van 90 min. En in het weekend of als we uitval hebben van werk vanwege de regen ga ik nog 1 1/2 uur hardlopen. Ook hiervan besef ik dat het allemaal een rede heeft. Ben benieuwd, maar ondertussen voel ik me super fit. Slaap van21.30-06.00u, eet 3 x per dag en daarnaast bergen fruit. Nu wordt het hier zo langzamerhand lente en ga ik het liefst naar buiten. Naar de oceaan heerlijk in de zon en de machtige golven bekijken waar dagelijks vele surfers actief zijn. Heb bedacht volgend weekend maar eens een surfles te gaan nemen.
Tja, van het werk (boomplantjes van 20 cm hoog planten) daar word ik nog steeds niet moe van dus om de saaiheid tegen de gaan ga ik gezellig in de pauzes m'n Engelse boek lezen. Heb er ondertussen al 10 uit. Overal waar ik ga of sta (bus, trein, vliegtuig of biertje drinken in de kroeg ik lees m'n Engelse boek). Voor degene die me enigzins kennen moet dit wel heel saai in de oren klinken. Maar ik heb er Lol in. En om te voorkomen dat ik een extra koffer nodig heb, koop ik de boeken tweedehands en verkoop ze vervolgens weer als ik ze uit heb in een andere boekhandel. Maar meestal kan ik ze gewoon omruilen!!
Verder zijn de mensen hier super beleefd en vriendelijk. Op straat geen onvertogen woord. En als je ergens binnenkomt volgt na: Goodmorning, -afternoon of -evening altijd "How are you" en mensen willen echt een antwoord want anders vragen ze het nog een keer. En als je iemand wil passeren of iemand je per ongeluk aanstoot is het altijd; "I am sorry" of "excuse me" en niemand doet moeilijk. Ik moest er even aan wenen, maar als je het overneemt wordt het leven zoveel vrolijker.
Best wishes, Marion

Reacties

Reacties

Moniek

Leuk om te lezen Marion! Blijf vooral genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active