MarionvanDam.reismee.nl

Chapeau Qantas Airlines

Hola,

En jawel ik ben veilig en wel op mijn plaats van bestemming in Auckland (NZ) aangekomen. En allereerst Chapeau voor Qantas Airlines, Echt Super hoe ze de vele uren aan vertragingen opgevangen hebben.

Dit begon in San Francisco, ipv 12.28 pm, vertrokken we om 16.00 pm. Op zich had dat voor mij geen consquenties daar ik in LA een overstap van 9 uur zou hebben. Maar ook al vloog ik dit stuk met America Airlines, wetende dat je mijlen ver moet lopen in LA en er bij de douane lange rijen kunnen staan ben je toch al gauw 3 uur zoet. Aan de andere kant vertraging hebben en je contecting flight missen wordt niet gezien als No- show, dus dat stelt me dan weer gerust.

Goed zodra ik in LA geland was, direct de terminal voor Qantas opgezocht en wist men bij de bagage drop te melden dat mijn vlucht vertraagt binnen komten en dat ik op een vertraging van 2 uur kon rekenen. Nog voordat ik verder kon vragen kreeg ik een diner bon van $ 25,00 en als ik mijn contecting vlucht zou missen dan wordt ik automatisch doorgeboekt of er wordt overnachting geregeld. Ik was een en al verbazing, want toen ik in April met Avianca vloog was er ongeveer dezelfde situatie maar ik heb toen 3 uur lang hemel en aarde bewogen eer dat ze overstag gingen om overnachting te regelen, zelfs geen glaasje water werd er aangeboden!!!

De dinerbon heb ik goed benut bij een Thaïs buffet en de zalm smaakte heerlijk.....biertje trouwens ook. Vervolgens gelukt om te slapen en jawel om net na 02.00 am stegen we op. Met voor mij de zekerheid dat ik mijn continu flight zou missen. Afijn na 13 uur vliegen kwam ik om 08.47 am in Brisbane aan en was ik doorgeboekt naar 06.00 pm om dan vervolgens om 11.00pm in Auckland aan te komen. Stevig balen.... totdat ik mijn naam op de speaker hoorde tijdens het uitstappen dat er grondpersoneel voor mij gereed stond om mij naar de gate te loodsen want mijn contecting flight wachtte op mij. Dit was zo Super. Met alle voorrang door de douane en hop het vliegtuig weer in om rond 14.00pm in Auckland aan te komen en wel op het internationale vliegveld, maar groot? nou echt niet!!! Dus voor ik het wist stond ik buiten, heerlijk frisse lucht. Alleen zonder koffer. Maar ook daarover was ik bij de afhaal band omgeroepen en werd geregeld dat mijn koffer s'avonds (wat hij kwam met een latere vlucht) in mijn Hostel werd afgeleverd. Echt Top, en inderdaad nadat ik in mijn Hostel gearriveerd was heb ik de receptie geïnformeerd en daar ik best mijn vermoeidheid voelde heb ik niet op mijn koffer gewacht maar ben gaan slapen om na een goeie nachtrust om even na 07.00 am bij de receptie mijn koffer op te halen.

En nu een week de tijd om Auckland te verkennen. Want vanaf volgende week begin ik ergens met vrijwilligers werk.

Van een jetlag totaal geen last, wat wel heel raar is; het is hier herfst, blad van de bomen, regen en zon, nog net geen sneeuw maar absoluut geen 30 graden plus meer. De-wereld-op-z'n- kop!

Tot schrijfsxx Marion

Reacties

Reacties

silvia

hoi marion, van de ene wereld naar een andere wereld.
Fijn om te lezen dat je goed bent aan gekomen.
Ben benieuwd wat voor vrijwilligerswerk je gaat doen.
heb enorm veel respect voor je, dat je dit allemaal in je eentje aan durft en doet!
Ik ga komende week 3 dagen naar mn moeder in Spanje wat natuurlijk totaal niet in verhouding staat maar vind t toch heerlijk om er even tussen uit te zijn.
groetjes sil

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active