MarionvanDam.reismee.nl

San Francisco<>San Francisco

Hola,

Today I'am flying out to New Zealand!!!

Mijn tour door het westen van Californië is onwijs gaaf geweest. Ja er waren momenten dat ik dacht wat doe ik hier in hemelsnaam. Bijvoorbeeld in Los Angels....een Mega grote stad met alom de hectiek van Hollywood. Kon hier de motivatie niet voor opbrengen om dit te bezoeken. De wijk Hollywood ligt buiten het centrum van LA, hier zijn we even geweest toen ik met de groep in LA aankwam. De andere dag was een free day en heb toen besloten nadat ik s'morgens mijn "was" in het hotel gedaan had om het historische gedeelte van LA te gaan bekijken. Onderweg de plattegrond lezend kwam ik door Little Tokio om vervolgens te ontdekken dat hier het Japans-Amerikaans museum is en hier de hele middag vertoefd heb.

Nadien begreep ik waarom je in LA en in een groot gedeelte van Californië, zoveel Japaners ziet. Maar het meest was ik onder de indruk van hun inbreng van eind 1800 tot begin 1900 en welke impact hun verblijf hier tijdens de IIe wereldoorlog heeft gehad.

Goed nog weer even terug naar af. Zoals wellicht bekend ben ik april/mei 3 weken in NL geweest ivm familieomstandigheden. Dit, maar ook de impact van Jazmin Julia had voor mij alle reden om mijn reis te cancelen. Doch vele zaken tegen elkaar afgewogen te hebben ben ik op 8 mei jl. vertrokken om mijn reis in USA op te pakken. Deze vlucht is voorspoedig verlopen om om 07.45 pm lokale tijd met de groep aan te haken in Visalia (=Californië). Maar niet voordat ik een biertje gescoord had en een frisse duik in het zwembad genomen had.

De tour was gestart in San Francisco op 4 mei jl. ik ben aangehaakt op minder dan een kwart van de tour. Een groep van 9 personen met een onwijs enhousiaste, gemotiveerde tourleider. Maar het was sjezen. Vervoer was uitstekend: een grote personenen bus met Wifi verbinding. Super!!! Maar om van dat moment af aan mijn reisblog weer te gaan bijhouden, nee dat zat er nog niet in. Dat ik weer op pad was, hier zijn en tijdens het rijden de wijdsheid beleven, dat deed me weer goed. Onderweg was het vaak stoppen voor Hike's, fotoshoots en een snelle bak koffie te scoren. Tempo lag behoorlijk hoog. Maar er moesten ook heel wat km-ters afgelegd worden om s'middags op tijd in het hotel te zijn daar er dan voor de avondplanning nog genoeg tijd was.

Bijna alle hotels zijn voorzien van een zwembad dus zodra we ingecheckt waren ging ik Rapido het zwembad in. Om meestal de volgende ochtend hardlopend de buurt te verkennen en kon ik met een snelle plots op tijd gereed zijn voor een "nieuwe dag" full of unexpected events".

Dit waren als volgt: Death Valley, Las Vegas, Monument Valley (overnacht in een Navajo Hogan= een pre-historische accomadatie van de Navajo indianen.....heeel Basic), Grand Canyon (met o.a. een helicopter tour over en in de Grand Canyon), Los Angels, om vervolgens met de trein en auto langs de gehele Westcoast via Santa Barbara, San Luis Obispo, Montery naar San Francisco te reizen. Eindelijk ging een lang gekoesterde wens in vervulling. Het met eigen ogen zien en lopen op de Golden Gate Bridge. Echt Waanzinnig hoe inmens wat een bouwwerk dit is. Nu zijn er meer waanzinnige grote bruggen over de gehele wereld, maar het unieke is de geschiedenis ervan. En zo is de brug onbeschadigd gebleven tijdens de aardbeving van 1989, die hooguit een minuut geduurd heeft. De tweede grote brug die San Francisco heeft is de "Bay Bridge" (tweedeks brug; onderdek is voor uitgaand verkeer, bovendek voor inkomend verkeer). Dit is de langste of een van de langste brug in Californië, waarvan tijdens de aardbeving een peiler het begeven heeft.....vervolg is droevig voor de automobilisten toen rijdend op de brug.

De afgelopen 2 dagen San Francisco verkend op diverse manieren, te voet, zeilend in een Catamaran onder de Golden Gate Bridge door en met de hop 'on' off Citty tour. Met een bezoek aan ChinaTown waren het zeer goed bestede dagen waarbij ik met een voldaan gevoel op terug kijk.

In de afgelopen weken nog een positief bericht uit Colombia gehad dat Jazmin Julia nog bij de kleuter juf is en dat zij en de Kids dol op haar zijn en niet van plan zijn haar weg te doen. Ik denk nog veel aan haar maar de wetenschap dat ze het goed maakt is bijzonder fijn.

Nu zit ik op m'n vlucht naar LA te wachten waar ik een stop over heb cq zou hebben van 9 uur, maar inmiddels is deze vlucht al ruim 2 uur te laat. In principe ben ik nog ruim op tijd in LA om via Brisbane door te vliegen naar Auckland. Duimen maar.....wordt vervolgd.

lieve groeten Marion xxx

Reacties

Reacties

Petra en jacob

Hi marion, Jouw verhaal en ervaringen lezende in de States, zette ons weer teug in de tijd. Waar jij Vloog over de grand canyon waren wij weer terug in ons tentje in de grand canyon. Ik kan me voorstellen dat je op je reis van het ene uiterste in het andere uiterste gaat. Een onvergetelijke ervaring, lijkt ons. Hartstikke mooi ,dat we je kunnen volgen. Geniet ervan dame, groetjes jw en petra

Tante Bertha

Lieve Marion,
ik heb je berichtje voorgelezen gehoord van Moniek. Ik ben blij dat je het goed hebt. Ook blij om steeds iets van je te horen. Ik wens je sterkte. Ik denk veel aan jou. De hartelijke groeten met een dikke kus van tante Bertha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active