MarionvanDam.reismee.nl

Yippie....Buenos Airos

Hola,

Vanmiddag kreeg ik een melding van de NS over de dienstregeling voor morgen i.v.m. de verwachte sneeuwval. Bij deze ik zal aan jullie denken als ik bij 30 graden plus morgen richting het vliegveld van BA (Buenos Airos) ga. Want ja, ik ben 26 jan. j.l. in een snikheet BA gearriveerd en ja deze drie dagen waren tekort. Maar heb gezien wat ik wilde zien en heb vooral eens uitgeslapen. Mijn home was in Milhouse hostel met singleroom en ligbad....SSuper!!!

Mijn tour van 32 dagen heb ik zondag met succes behaald!!! Vanaf Chili was het alle dagen kamperen. s'Ochtends om 08.00u op pad met de truck. Dus 06.30u de wekker, douchen, (basic: straal koud water wat ergens hoog uit de muur komt, betonnen vloer, minime verlichting en niet te vergeten de insecten die rondfladderen, maar als enige van de groep dit wel gedaan), backpack inpakken, tent afbreken en inpakken, ontbijten, Truck inpakken om na ruim een halve dag rijden dit ritueel in omgekeerde richting te herhalen. Waarbij je waar ontbijt staat diner moet lezen. Zo hoe meer we richting BA reden hoe warmer het werd. Wat was ik blij om te kunnen zwemmen in de rivier van de camping waar je outdoor (Raften, Abseilen etc.) kon doen. Ik heb ff de voorkeur gegeven aan een verfrissende zwemmiddag in helder bergwater. s'Avonds BBQ bij een git zwarte hemel vol met sterren.

De andere dag voor de lunch een wijnproeverij en middagje vrij te besteden in Cafayate (Argentinië). Voor de wijnliefhebbers een aanrader om deze eens bij een wijnhandel in Nederland te verkrijgen. Echt lekker spul.

Inmiddels de grensovergang met Argentinië zonder problemen overgekomen. Met mijn Australische Helen heb ik het als tentmaatje goed getroffen. Ongeveer zelfde leeftijd, slaap en rook gewoonte, dus na 2x tent op en afbreken ging het de rest van alle dagen soepel, maar keken beide ook erg uit om in Estonia ff 3dgn de tent de tent te laten. Hier hebben we basic op een echte Gaucho gekampeerd waabij paardrijden de hoofdactiviteit was. Gaucho lag ver buiten de bewoonde wereld en al te paard rijdend over de Gaucho een Magnifiek uitzicht. Sommige hadden het de 2e dag wel gezien, en omdat onze groep in tweeen was waren er paarden over, die kans heb ik gegrepen om nog een dag te kunnen paardrijden. Maar heb enorm respect voor de paarden. Ondanks dat ze goed getraind waren wel een prestatie om een rotsachtige helling te beklimmen en afdalen zonder zich te verstappen. Voor ons als berijder kregen we vooraf instructie: hoe de teugels met 1 hand vast te houden, het wenden van de paarden= teugel over de manen naar links/rechts en halthouden of juist aanzetten. En dan het paard bestijgen, wat dan toch wel erg hoog is.

Na Estonia was het nog 1 dag in Cordoba voor we aankwamen in BA en zo langzamerhand was ik de irritaties in de groep met betrekking tot de tourleidster meer dan zat. Ja....ondertussen gaat mijn Engels goed vooruit, maar degene die Engels sprekend zijn, waren waar er kans op Wifi was druk doende de higlights van de stad/plaats op het internet aan het ontdekken en dan klagen bij de tourleider klagen als er musea's e.d. dicht waren???? Vreemd. Ik heb het op wandelen door of rondom een stad gehouden met gewoon een lekkere bak koffie en tegen vijven (als er 4 uur lopen op zit) een litr. bier.

En nu dus BA, eeen stad die onwijs groot is. Is verdeeld in diverse wijken die niet allen aan te raden zijn om als toerist naar toe te gaan. Maar wat met een georganiseerde Walkingtour wel prima gaat. Gisteren met een reisgenoot naar La Boca geweest. Dit is de oudste wijk waar BA, de Tango en voetbal ontstaan is. In deze historische wijk staat de voetbal Arena van de club Boca, de club van Maradonna. Grappig om als niet-voetbalfan dit eens met eigen ogen gezien te hebben en wetende dat de kleuren geel/blauw van Boca een Zweedse historie hebben.

Deze middag afgesloten met eten in een restaurant aan de Haven, in een wat betrouwbaarder deel van BA. Nouja betrouwbaarder....in een onbewaakd ogenblik is hier mijn dagrugzak gestolen. Maar ik heb onwijs veel mazzel gehad, daar ik al mijn belangrijke spullen of in mijn schoudertas had en in de locker van m'n Hostel. Na de ontdekking m.b.v. de politie aangifte gedaan op een politiebureau, vandaag hier in het hostel wat bestanden kunnen uitprinten en de stoute schoenen aangetrokken om met de metro naar een winkelcentrum te gaan om een nieuwe rugzak te scoren. Wat gelukt is want daarna kreeg ik tenmiste ook weer m'n eetlust terug.

Back-pack is gereed en ga morgen m'n best eens doen om in Quito aan te komen. Hier vertrek ik zaterdag weer om dan naar de Galapagos te gaan.

Succes een ieder met de sneeuw en gladde wegen....Chao xxx Marion

Reacties

Reacties

Elly

Wat maak jij veel mee! Geniet van je verslagen. Wens je nog veel moois toe.

Marion van Dam

Dank-je-wel. Fijn dat je belangstelling hebt. Sinds gisteren op de Galaoagos, St. Christobal. Verblijf is basic in het kwadraat= 45 min. van de haven (waar ik alleen in het weekend naar toe ga. Taxi= $20,00 pp en dan 1 uur WiFi voor $2,00.
Ben blij dat ik naast 2 woordenboeken Spaans-Engels (studiemateriaal zat in de gestolen rugzak) ook een schrijfblok heb gekocht. Deze dient als dagboek en ivm met beperkt internet kan ik alles van me afschrijven.
Ik geniet van de zee, zeehonden en leguanen die hier op straat rondhangen.
Chao Marion xxx

Marielle

Hi Marion. Leuk om je berichten te lezen! De sneeuw is hier allang weer vertrokken, het lijkt erop dat we wederom geen echte winter krijgen! Helaas.
Mijn vader bedankt je hartelijk voor je gestuurde kaartje!! Hij vond het geweldig om een kaartje te ontvangen!
Groetjes en veel plezier verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active