MarionvanDam.reismee.nl

Cusco

Hola,

Op dit moment zit ik lekker in de lobby van het het hotel met m'n oortjes in de Top2000 te luisteren. Heb de App op Ipad en Iphone, heerlijk om wat hollands te horen. Geniet nu ff op en top van de muziek. Wifi is toch wel de uitvinding van de eeuw.

Morgen begint de overland hike naar MachuPichu. Dus een week geen Wifi om te mailen of te Appen.

Gistermorgen in Cusco (Peru) aangekomen. Alles bij elkaar opgeteld is het hooguit 4 uur vliegen vanuit Quito, maar had een overstap van 6,5 u in Lima (= ook Peru) . Dus toen ik hier eenmaal in het hotel (CahuideYsaphi) was, was ik zo'n 12 uur onderweg. De overstap in Lima ging zonder problemen. Daar het een lokale doorreis betrof ging m'n bagage uit het vliegtuig en deze moest ik weer opnieuw laten inchecken. Had toch ff de aarzeling of dit wel helemaal goed ging daar ik zelf ook uit de aankomst hal uit moest en 10 meter buitenlangs moest lopen om weer de vertrek hal in te mogen. Met het beetje Spaans wat ik nu ken gecombineerd met m'n Engels verliep het op rolletjes. M'n bagage gedropd en Peruaanse sol, voor de taxi in Cusco gepind te hebben was het tijd voor een biertje. Dat was ff zoeken omdat niet iedere eet/drink corner ze uitgestald had staan. Bij het afrekenen kwam de schrik "8 Per.Sol". Ik had me nu toen nog niet verdiept in deze valuta en dacht werkelijk een werelds bedrag te betalen voor een biertje. Inmiddels weet ik beter: 1 Sol = 0,275 Euro's......pffff beter!!! Ook al weet ik nu de valuta als ik van sommige dingen het prijskaartje ziet gaat toch nog wel ff m'n hartslag omhoog!

Vliegveld van Cusco ligt middenin de bebouwing en is niet groot. Geen hocuspocus met douane en binnen 5 min. had ik m'n rugzak van de band. Transfer van het hotel stond op me te wachten. Die onderweg naar het Hotel me wees op enkele sightseeings die niet ver van het hotel af zijn. Na een warme douche dit plein opgezocht waar de lokale feestelijkheden voor de Kerst in volle gang waren. Rondom dit plein een grote Kathedraal en Kerk. Grappig om te ontdekken dat van de cafetjes/restaurantjes, die er talloos zijn, het eet/drink gelegeheid zich op de eerste verdieping bevind. Op de gevel staat met een pijl de ingang aangegeven om via een deur en trap of soms nog eerst een binnentuin naar boven te gaan. Waar je dan ook zit je hebt overal uitzicht op het plein.

De mensen hier zijn super vriendelijk en behulpzaam. Dit integenstelling wat m'n lerares Spaans mij vertelde: "bewoners spreken rap Spaans en nauwlijks Engels". Nou echt niet! Het is hier super toeristisch, legio kantoortjes voor Hikings etc.. legio winkeltjes voor Outdoor spullen. Dus red me met de taal hier momenteel goed. De meeste spreken wel een paar woorden Engels en ze hebben geduld als ik iets in het Spaans wil vragen.

Zo heb ik vanmorgen een mooi / klein / simpel foto camera'tje gekocht. Daar m'n phone het aantal foto's van deze tour (Cusco/Buenos Aeros) niet gaat trekken. Dus met een extra geheugenkaart voor de camera kan ik zo'n 3000 foto's maken. Genoeg dacht ik zo voor 05-12-2015!

Met m'n phone of Ipad doe ik nog wel foto maken om hier bij m'n reisblog een indruk achter te laten. Ben er nog niet uit hoe ik de foto's van m'n iphone kan verwijderen zonder dat ze van m'n Ipad gaan. Iemand een Tip? Is van harte Welkom....Heb nl. ook one drive.

Waar ik nog ff niet zo aangewend ben zijn alle honden op straat. Volgens mij zijn ze aan hun lot overgelaten. Op zich zien ze er goed uit maar lopen zo dwalend rond of liggen met een stelletje bij elkaar. Moet me beheersen om ze niet te aaien. Geen idee wat ze onder de leden hebben. Maar toch doet dit me wel wat. Daar je ook mensen met kleine puppies zie rondlopen die ze als kerstman verkleed hebben.

O,ja gisteravond met de hele club die deze tour doen uit wezen eten. Het zit dus zo: mijn tour is onderdeel van. Dit houdt in dat er een groep in Alaska gestart is en die eindigen in Rio de Jainero. Die zijn ruim 100 dagen op tournee. Als er meer over wilt weten kijk dan eens op Dragoman tour. Mocht je zo wie zo willen weten hoe mijn tour eruit ziet? Stuur me dan een mail dan stuur ik deze retour.

Ik ga nu nog ff wat foto's plakken dan ben ik zo'n beetje up to date. Zometeen nog een briefing voor de Hike die morgenochtend om 07.00u van start gaan.

liefs Marion ben hier weer op Oudejaars Avond.

Reacties

Reacties

Elly

Mooi om je reis zo te kunnen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active