MarionvanDam.reismee.nl

La Costa, Porto Lopez

Hola,

Daags voor de kerst breng ik verslag uit van wat ik de afgelopen weken gedaan heb. Zonder zaai te worden vermeld ik alvast dat het programma van de afgelopen weken was. Om 05.45u opstaan, douchen, koffie, ontbijten, Spaanse les, lunch, excursie, avondeten en Spaanse les, om al voor 22.00 u m'n mandje in te duiken.

Quito zelf telt zo'n 3 miljoen inwoners. Die dagelijks met de bus of auto naar werk of school gaan. Het verkeer is druk, links/ rechts inhalen is hier heel gewoon zelfs op rotondes. Voor voetgangers zijn voldoende zebrapaden om over te steken. Doch de voertuigen hebben hier op alles en iedereen voorrgang. Oversteken kun je pas als er niks aankomt of je moet zeker weten dat men stopt.

Een busrit is heel goedkoop, voor $0,25 dollarcent kun je van Noord naar Zuid in Quito reizen. Maar is wel oppassen vanwege je bagage want de bussen worden hier echt volgestouwd, duwen tot dat de deur net dicht kan. Je zit dan als haringen in een ton. Gelukkig overzie ik hier in Quito zo'n beetje alles, daar de gemiddelde mens hier tot mijn schouder groot is. Zodra moeders met een kindje instappen, wordt dit omgeroepen want voor hun moet er een zitplaats vrijgemaakt worden. Idemdito voor oudere mensen en zwangere vrouwen. Kinderwagens is in een bus Not done en waar je ook gaat of staat moeders met kleine kinderen krijgen in de bus, op straat of waar dan ook terplekke borstvoeding. Is heel gewoon. Daar men soms 2 uur reist voor woon-verkeer en de kleintjes gaan gewoon mee in de draagzak.

Voor een taxi hoef je niet veel moeite te doen. Daar waar je loopt/staat, taxi aanhouden prijs afspreken en als het je bevalt instappen. Als je het gevraagde teveel vind zeg je wat je wilt betalen en bij Oke van de taxichauffeur stap je in.

Het eerste onderdeel van mijn reis is een combi: Spaanse les Quito, Spaanse les Jungle, Spaanse les La Costa.

Moet even bekennen dat dit pittig is. Temeer vanwege de combi waarbij excursies zijn ingpland maar mijn lerares spreekt geen/nauwelijks engels. Ik heb heel veel moeten schrijven in het Spaans, alles nazeggen, maar echt tijd om het goed te begrijpen en woorden te leren dat lukt matig daar ik om 21.30 u omval van de slaap.

Dus vorige week Jungle gehad en nu de kust bij Porto Lopez. De excursies, de omgeving, de stilte en alle dieren en inscecten waren in de Jungle een geweldige ervaring. Maar er gaat niets boven de Zee. Wat is de Pacific Ocean machtig groot. Binnen een minuut sta ik vanuit de Lodge aan het strand. Niet alleen vanwege het weer. De golven het strand en lekker rustig. Heel apart dat zodra je Quito uit bent het gelijk warm is. Quito ligt nl. tussen grote bergen cq vukanen. Daar is het altijd koeler.

Alvast even op een rijtje welke excursies ik ondertussen gehad heb om hier de volgende keer meer over te vertelllen en anders staat er een kort verslag van bij de fotoserie.

Oude stad van Quito, Historisch Museum, Middle of the Earth, Markt, Berg Teleferico, Cotopaxi, Quilotoa Lake, Kano-en wandeltochten in de Jungle, Isle del Plata en om hier te komen moet je dus met het openbaar vervoer gaan. Dit is op zich al een excursie, maar zo ontzettend leerzaam.

oke Klaro!! volgende keer uitgebreid over de excursie. Daar we vanavond met de nachtbus terug naar Quito reizen en er morgen ochtend om 07.00u aankomen. Dan even slapen bij m'n homestay, rugzak inpakken want morgen middag wil ik om 15.00u op het vleigveld zijn (kerstdrukte) daar ik morgenavond naar Cusco vlieg met een tussenstop van 6,5 uur in Lima.

Bien Felice Navidad. Chao xx

Reacties

Reacties

tante Bertha

Marion, ik wens jou vanuit Rhenen voor de Kerst een zalig Kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar. Groeten van tante Bertha

Marion van Dam

Lieve tante Bertha, dat wens ik u ook toe vanuit Cusco waar ik vanmorgen vroeg aangekomen ben. Een plein met de kerstfeestelijkheden bezocht en nog een paar uur gaan slapen in hotel CahuideYsaphi.
Felice Navidad xx Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active